70 wiaduktów do remontu
DROGI
Koszty łatania wyniosą blisko 35 milionów złotych
70 wiaduktów do remontu
KRYSTYNA F OROWICZ
Na warszawskich jezdniach przeżywamy prawdziwą katastrofę. Po stolicy, w której zamkniętych jest co jakiś czas kilka ważnych arterii i mostów, przejeżdża średnio w ciągu godziny ponad 500 tys. pojazdów. 20 proc. stanowią często wyeksploatowane ciężarówki i dymiące autobusy. Warszawa -- jako jedna z nielicznych stolic europejskich -- nie posiada obwodnicy ani dróg szybkiego ruchu, które przejęłyby strumień pojazdów przemieszczających się dziś Trasą Łazienkowską po obrzeżu Śródmieścia. Sytuację w stolicy poprawiłoby zbudowanie co najmniej dwóch nowych mostów na południu miasta: siekierkowskiego i autostradowego.
Liczba nowych samochodów nie zwiększyła się z dnia na dzień. Tymczasem sieć połączeń drogowych nie zmieniła się prawie wcale od połowy lat 70. Ich stan techniczny jest katastrofalny: 90 proc. ulic -- na 2 tys. km dróg w Warszawie wymaga remontów.
W złym stanie są również stołeczne mosty, wiadukty i kładki, wiele z tych obiektów należałoby zamknąć, a nie czekać aż skruszały beton zacznie odpadać, tak jak w przypadku wiaduktu nad Al. Jerozolimskimi.
Połowa się sypie
Warszawa ma blisko...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta