Pożytek z problemów
MOTORYZACJA
Pięciokrotnie więcej ESP -- wpadka małego mercedesa zwiększa produkcję nowego systemu bezpieczeństwa
Pożytek z problemów
Problemy ze stabilnością małego mercedesa klasy A, a następnie decyzja o seryjnym jego wyposażaniu w elektroniczny układ stabilizujący ESP, sprawiły, że przemysł samochodowy innym okiem zaczął patrzeć na to rozwiązanie. Wprawdzie, opracowane przez firmę Bosch we współpracy z Daimler-Benz, pojawiło się ono w autach już trzy lata temu, ale tylko w niektórych -- wysokiej klasy, drogich. Według Boscha zainteresowanie ESP, przyczyniającym się do bezpieczniejszej jazdy, wzrosło ostatnio na tyle, że w tym roku firma planuje wyprodukowanie 250 tys. tych urządzeń, czyli pięciokrotnie więcej niż dotychczas.
Konstruktorzy i producenci ESP (Electronic Stability Program) liczą, jak widać, że może ono pójść śladami znanego już powszechnie przez zmotoryzowanych i stosowanego nawet w małych autach ABS-u. Ten układ przeciwdziałający blokowaniu kół w czasie hamowania i w rezultacie poślizgowi samochodu w zasadzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta