Informacje
Informacje
Dialog twórcy z publicznością
Niestety, częste są dziś, nie tylko w Polsce, wypowiedzi lansujące z uporem maniaka modę na wyemancypowanego artystę tworzącego dla siebie swoją wizję świata. Gdyby tak faktycznie było, w muzeach nie wisiałyby obrazy, wksięgarniach nie byłoby książek, a teatry świeciłyby pustkami. Tak jednak nie jest. To, co wielu artystów nazywa dziś walką o niczym nie ograniczoną, niezależną twórczość artystyczną, w rzeczywistości jest niczym innym jak tylko jeszcze jednym wybiegiem mającym odrzucić jakiekolwiek normy społeczne. W wyniku tego gwałtownie obniża się poprzeczka wymagań estetycznych i artystycznych, życie kulturalne ulega degeneracji, sztuka przestaje być źródłem głębszych przeżyć, a staje się coraz częściej powodem wstydu i konsternacji.
Bardzo ważną fazą procesu twórczego jest kreowanie dialogu między twórcą a odbiorcą. Często bierze w niej udział nie tylko artysta, ale też wszyscy, którzy w taki czy w inny sposób stają się odpowiedzialni za powodzenie owego dialogu. Nie można nie wziąć pod uwagę takich czynników jak np. oczekiwania odbiorcy, jego potencjalna reakcja na dzieło, a nawet, w wielu przypadkach, wiek. Zresztą, im lepszy artysta, tym bardziej zdaje sobie sprawę z istoty dialogu, dostosowując jednocześnie tematykę dzieła i sposób jego wyrażania do potrzeb chwili,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta