Nowy rynek czytelniczy
Andrzej Kostarczyk, prezes Świata Książki
Nowy rynek czytelniczy
Świat Książki jest najdynamiczniej rozwijającym się wydawnictwem na polskim rynku. Czy rozpoczynając działalność w 1994 roku spodziewaliście się takiego sukcesu?
ANDRZEJ KOSTARCZYK: Przygotowując plan rozwoju firmy braliśmy pod uwagę takie tempo rozwoju. No, może nie aż takie, myśleliśmy, że obecny poziom osiągniemy rok później.
Wzrost sprzedaży o ponad 200 proc. w ciągu dwóch lat to wynik spektakularny.
To prawda. Spektakularny wzrost sprzedaży naszych książek nie mówi jednak o rozmiarach naszych inwestycji w stworzenie rynku czytelniczego. Byliśmy jedną z pierwszych firm sprzedających w Polsce książki drogą wysyłkową, musieliśmy zatem zdobyć zupełnie nowy rynek i nowych czytelników. Na nasze wysokie przychody ze sprzedaży książek trzeba zatem patrzeć przez pryzmat poniesionych przez nas wydatków na promocję firmy i zdobywanie klientów.
Czy może pan zdradzić, jak duże były to inwestycje?
Nie mogę tego powiedzieć dokładnie, jest to bowiem tajemnicą firmy. Były one jednak wielomilionowe.
Na czym, poza ogromnymi pieniędzmi zainwestowanymi przez koncern Bertelsmanna, opierał się sukces firmy?
Zacznijmy od tego, że te pieniądze nie były aż takie ogromne. Mówiąc o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta