Oferta najbardziej osobista
Sprzedaż bezpośrednia stanowi wyjątkową formę indywidualnej komunikacji
Oferta najbardziej osobista
Jesteś szczęściarzem! Wygrałeś! 100 000 złotych jest już na pewno Twoje! Nadruk mniej więcej tej treści, umieszczony wielkimi literami, przyprawia adresata listu o bicie serca. Jednak gdy wczyta się uważnie, przekonuje się, że szanse -- i to znikome -- na nagrodę ma dopiero wówczas, gdy kupi jakiś zupełnie mu niepotrzebny przedmiot. Ten sposób docierania do klienta nazywany z angielskiego direct mail jest jedną z form sprzedaży bezpośredniej - za pomocą poczty.
Niektóre firmy posługujące się direct mail chwytają się różnych metod, by zachęcić nabywcę do kupienia oferowanego przez nie towaru. Może to być, jak powyżej, obietnica wysokiej nagrody sformułowana w taki sposób, że mniej uważnego czytelnika wprowadza w błąd. Zdarza się też, że działalność sprzedającego nosi charakter swoistego wymuszenia: pewna redakcja przez jakiś czas przysyłała egzemplarze swojego czasopisma osobie, która go nie zamawiała, a później żądała zapłaty pod rygorem niejasno sprecyzowanych represji.
Kupowanie przez pocztę
Sprzedaż bezpośrednia u nas dopiero raczkuje i takie niezbyt uczciwe chwyty nie służą jej wiarygodności. Tymczasem na świecie, a zwłaszcza w USA, direct mail cieszy się sporą popularnością. W Stanach Zjednoczonych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta