Duży procent nauczycieli udaje, że pracuje
SZKOŁA
Reforma oświaty nie uda się, bo wielu pedagogów jej wogóle nie chce
Duży procent nauczycieli udaje, że pracuje
EWA HROMADZKA
Nawet najwięksi optymiści zainteresowani choćby odrobinę reformą oświaty nie mają co się łudzić, nie prędko do niej dojdzie. Nie dlatego, że jest zła czy "średnio dobra", ale dlatego, że ogromny procent nauczycieli jej wogóle nie chce.
Ze smutkiem stwierdzam, że wcale nie są to tylko ci, którzy za idoli mają posłów Zaciurę czy Baszczyńskiego z ZNP, ale również członkowie "Solidarności", którzy zogromną nadzieją witali świeży powiew wolności tak bardzo potrzebny również oświacie. Dlaczego środowisko nauczycielskie niezależnie od poglądów nieprzychylne jest proponowanym przez MEN reformom w oświacie. Przyczyna jest prosta -- dziesiątki lat realnego socjalizmu.
Gdy 36 lat temu przystępowałam do wymarzonego od dziecka zawodu, towarzyszył mi ogromny zapał do pracy inie przerażały absolutnie kłopoty nauczyciela iwychowawcy. Mnie osobiście problemów nie brakowało, wmojej macierzystej szkole środowisko było wyjątkowo trudne.
Od urodzenia niepokorna, z mlekiem matki wyssałam niechęć do wszystkiego, co pachnie socjalizmem, toteż wpracy przeszkadzało mi nie to, co na co dzień spędza sen zpowiek niewiele starszym od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta