Szukanie siły promocji
MAKROMARKETING
Zarówno wpolityce, jak iwgospodarce nie wystarczy mieć dobry "towar", żeby ludzie go kupili
Szukanie siły promocji
W Polsce udało się dobrze "sprzedać" wprowadzenie podatku VAT, który dla większości ludzi był trudny do zrozumienia. Warto zwrócić uwagę, że dla przeciętnego konsumenta podatek ten był sprawą absolutnie obojętną, bowiem wniewielkim stopniu go dotykał. Udało się wtedy przeprowadzić szeroką kampanię informacyjną, dzięki czemu podatek VAT traktowany jest teraz jako coś zupełnie naturalnego. Równie udanie wprowadzono formularze PIT, które szybko spotkały się zpełnym zrozumieniem ze strony podatników.
Jak na razie były to tylko dwie tak udane kampanie informacyjne, przeprowadzone przez instytucje państwowe. Można to w dużej części tłumaczyć brakiem doświadczenia, w końcu w przeszłości takich akcji nikt nie organizował, kiedyś wystarczało dekretowanie rzeczywistości. Jednak to nie do końca rozgrzesza świat polskiej polityki, który w sprawach promocji, szczególnie jeśli dotyczy to interesu publicznego iwspierania rodzimej gospodarki, powinien częściej zwracać się do specjalistów od marketingu ireklamy.
Najważniejsza edukacja ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta