Wygrał Fiat Ferroviaria
Rozstrzygnięty przetarg na wagony dla PKP
Wygrał Fiat Ferroviaria
Kolej skarży skarb państwa
Rozstrzygnięty został przetarg na dostawę dla polskich kolei 16 składów szybkich pociągów z wychylnym pudłem nadwozia. Zwycięzcą jest Fiat Ferroviaria, przetarg zaś dotyczył dostaw wagonów o wartości ok. 200 mln USD. Pociągi mają kursować na trasie Gdynia-Warszawa-Katowice-Kraków. Decyzję tę mogą zaskarżyć dwie firmy, których oferty odrzucono, Adtranz i Siemens AG.
Jeśli jednak wybór pozostanie w mocy, umowa pomiędzy Ferroviarią i PKP zostanie podpisana najprawdopodobniej we wrześniu. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, oferta Adtranzu była najtańsza, ale w PKP uznano, że wagony produkowane w tej firmie byłyby droższe w eksploatacji. Oferta Fiata była droższa o ok. 25 proc. od tego, co oferował Adtranz. Najdroższa była oferta Siemensa - wagony wychylne tego koncernu kosztowałyby o ok. 35 proc. drożej, niż oferował Adtranz. W związku z wątpliwościami dziennikarzy, dotyczącymi odrzucenia o kilkadziesiąt milionów dolarów tańszej oferty, prezes PKP Jan Janik wyjaśnił, że liczy się nie tylko wyjściowa cena kontraktu. - Duże znaczenie mają również późniejsze koszty eksploatacji i serwisu - powiedział przewodniczący komisji przetargowej, Romuald Keller z Dyrekcji Generalnej PKP. - Po uwzględnieniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta