Nieduże pieniądze, duże kłopoty
Reprezentacjaireklama
Nieduże pieniądze, duże kłopoty
Przekazanie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy to w podatku VAT zupełnie odrębny temat. Wspecyficzny sposób dokumentuje się wówczas wykonane czynności, inaczej określa podstawę, podmiot i przedmiot opodatkowania, moment powstania obowiązku podatkowego, stawkę VAT. Podatnicy nadal mają z tym wiele problemów, choćby z ustaleniem wartości przekazanych czy zużytych materiałów reklamowych. Przyznaje to resort finansów, choć jednocześnie uważa, że problem jest marginalny, przynajmniej z punktu widzenia zysków bądź strat dla budżetu. Nie zmienia to jednak faktu, że podatnicy często nie wiedzą, jak postępować, muszą korygować ewentualne błędy i ponosić ich konsekwencje.
Z art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy o VAT wynika, że opodatkowaniu podlega świadczenie usług oraz przekazanie lub zużycie towarów na potrzeby reprezentacji albo reklamy. Definicja ta wskazuje na kilka rodzajów czynności: świadczenie usług na potrzeby reprezentacji oraz reklamy, przekazanie towarów na każdy ztych celów oraz ich zużycie na potrzeby tychże. W edług Radosława Szczęcha zfirmy Arthur Andersen każde...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta