Tworzenie programów
OŚWIATA
Reforma systemu edukacji
Tworzenie programów
KATARZYNA HALL
Zarządzenie ministra edukacji narodowej z 15 maja 1997 rokuwsprawie podstaw programowych obowiązkowych przedmiotów ogólnokształcących nakazuje szkołom dostosowanie swojej działalności do wymogów z niego wynikających do 31 sierpnia 1999 roku. Dokument ten (potocznie nazywany podstawami ministra Wiatra) ma wiele wad, przede wszystkim nie został sporządzony odpowiednio do określonejna poszczególne etapy liczby godzin i nie przedstawiono w nim koncepcji wychowywania w szkole. Ale powstanie tych podstaw to istotny krok naprzód, powodujący myślenie o szkole jako o podmiocie, który może sam tworzyćkoncepcję swojej pracy, dowolniezestawiając w przedmioty szkolne elementy poszczególnych dziedzin edukacyjnych.
Zadaniem jego było sprowokowanie reform programowych, za którymi dopiero miały pójść inne zmiany. Zaraz po wyborach parlamentarnych 1997 roku, jasne stało się, że w tej formie dokument ten nigdy nie wejdzie w życie. Rząd AWS -- UW, ogłaszając swój projekt reformy systemu edukacji, postawił na zmiany strukturalne. Zakłada się zmienianie wszystkiego jednocześnie: typów szkół, programów, egzaminów końcowych, zasad zatrudniania nauczycieli, sposobu finansowania oświaty. Jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta