Kompleksowe zarządzanie marką
STRATEGIA RYNKOWA
Badania i rozwój, produkcja, obsługa klienta
Kompleksowe zarządzanie marką
Rewolucja w biznesie nie ominęła produktów markowych. Są one atakowane z każdej strony. Koszty rosną, lojalność konsumentów maleje, sprzedawcy detaliczni wprowadzają własne etykietki, kreują nazwy towarowe przypisane wyłącznie określonym sieciom sprzedaży. Niektórzy przepowiadają nawet koniec marek.
Wbrew pozorom, marki nie znikną. Zmienia się natomiast znaczenie tego pojęcia. Coraz częściej oznacza ono więcej niż nazwę produktu. Najpopularniejsze marki są raczej misternie skonstruowanymi systemami rynkowymi. Obejmują zarówno wybór podstawowych surowców, jak i usługi dla klienta. Ten ostatni kupuje nie tylko końcowy produkt, lecz także cały system.
Kiedy marki stają się systemami rynkowymi, zarządzanie nimi nie może być pozostawione wyłącznie działom marketingu. Wszak wymaga ono decyzji i działań na każdym etapie powstawania produktu i ma kluczowe znaczenie dla ogólnej ekonomicznej strategii firmy. Dlatego właśnie nazywa się zarządzaniem kompleksowym.
Rosnące inwestycje
Kompleksowa kontrola nad marką może przybrać różne formy. W niektórych przypadkach marka oznacza nie tylko towar, ale i całą wspierającą go infrastrukturę. Na przykład sprzedawcy produktów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)