Szczególnie wrażliwe informacje
Szczególnie wrażliwe informacje
Marketing bezpośredni opiera swą działalność na informacjach o osobach prywatnych i firmach. Bez nich nie mógłby funkcjonować. Ustawa o ochronie danych osobowych reguluje co wolno tym, którzy gromadzą nasze dane. Mówi też o prawach osób, których dane podlegają przetwarzaniu. Warto na przykład wiedzieć, że każdy może żądać od administratora danych, czyli od tego, kto je zbiera, wyjaśnień, jak je wykorzystuje. Poza tym każdy, kto uważa, że nie poszanowano jego praw, może złożyć skargę do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Jeśli urząd uzna, że naruszono zasady ustawy, zawiadamia organy ścigania -- niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych jest bowiem przestępstwem. Jeżeli ktoś bezprawnie operuje tzw. danymi wrażliwymi, do których należą informacje o stanie zdrowia, nałogach, przekonaniach politycznych czy orientacji seksualnej, możezostaćpozbawionywolnościna 3 lata.
G.
Ra.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)