Wygrywają dania z supermarketu
Mniejszy apetyt na fastfood
Wygrywają dania z supermarketu
Amerykańscy konsumenci coraz częściej rezygnują z hamburgera, pizzy i meksykańskiego taco. Zamiast tego zaczynają sięgać po kurczaka z rożna, wołowinę z ziemniakami purée, a nawet japońską rybę sushi z działu potraw gotowych w supermarkecie.
Reagują na to natychmiast giganci rynku tzw, szybkiej żywności. Nie rezygnując z walki o klienta we własnym kraju, przerzucają siły na rynki zagraniczne, co widać doskonale również w Polsce. Spośród 2700 nowych restauracji, uruchomionych przez McDonald'sa w ubiegłym roku, 75 procent powstało poza granicami USA.
-- Apetyt Amerykanów na potrawy po prostu stał się bardziej wysublimowany -- powiedział "USA Today" Peter Romeo, wydawca czasopisma "Restaurant Business".
Całkowity przesyt
Konsumenci spragnieni są większej rozmaitości i lepszego smaku potraw do tego stopnia, że coraz częściej omijają punkty szybkiej obsługi, by znaleźć coś innego i smaczniejszego niż hamburger czy paluszki z kurczaka. Ma to niewątpliwy wpływ na wysokość obrotów przemysłu fast food. Mimo spadku, ciągle zarabia on 102 miliardy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta