Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Walka o przyszłych klientów

01 lutego 1999 | Ekonomia | MP

Następuje rozwój sieci, zwiększa się promocja

Walka o przyszłych klientów

W ciągu kilku najbliższych lat w Polscepojawi się kilkadziesiąt nowych hoteli. Wtedy okaże się, kto jest liderem na rynku tych usług. Rozwój będzie dotyczył jednak głównie hoteli wyższej jakości.

W ubiegłym roku szukający noclegu w Polsce miał do wyboru 844 hotele. Tylko jeden z nich oznaczony był pięcioma gwiazdkami. Czterogwiazdkowych hoteli było w tym czasie 25, o standardzie gwiazdkę niższym -- 283, natomiast dwugwiazdkowych -- 240, a obiektów najniższej jakości 295 (dane GUS po trzech kwartałach) .

- W ciągu najbliższych kilku lat na pewno będzie się opłacać budowa wysokiej klasy hoteli, ponieważ ciągle brakuje ich w dużych miastach. Bez wsparcia administracji lokalnej nie można liczyć, że będzie przybywać hoteli niskiego standardu. Ich koszt budowy w Europie i w Polsce jest zbliżony, a możliwe do uzyskania ceny pokoi w kraju są niższe 20-50 proc. -- mówi Krzysztof Łopaciński, dyrektor Instytutu Turystyki. ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1610

Spis treści

Moja Kariera

Zamów abonament