W barwach tęczy
Nastawieni na luksus
W barwach tęczy
Papier toaletowy w latach 80. kupowało się "spod lady", a jego brakiem zajmował się Sejm. Obecnie jest go pod dostatkiem, a firmy wydają dziesiątki milionów na reklamy telewizyjne. Walczyć jest o co, gdyż papierów higienicznych zużywamy coraz więcej, ale i tak dwukrotnie mniej niż w krajach zachodnich. A że nie opłaci się ich transportować na odległość większą niż 400 km, więc koncerny zachodnie przejmują lokalną produkcję.
Rocznie zużywamy ok. 120 tys. t papierów higienicznych, co w przeliczeniu na jedną osobę daje 3 kg papieru toaletowego, chusteczek higienicznych i ręczników. Dla porównania - 5 lat temu było to 0,5 kg. W krajach Unii Europejskiej zużycie papieru higienicznego wynosi 6-12 kg na osobę rocznie, w USA - od 18 do 20 kg, przy ustabilizowanym poziomie popytu.
W Polsce coroczny przyrost sprzedaży papieru higienicznego ocenia się na 10-15 proc. Do 2001 r. zużycie tych papierów na osobę powinno wzrosnąć aż o 2-3 kg. Ta prognoza wzmaga zainteresowanie zagranicznych firm naszym krajem.
Według analityków BRE Brokers, produkcją papierowych artykułów gospodarstwa domowego, sanitarnych i toaletowych zajmuje się ok. 15 przedsiębiorstw zatrudniających ponad 50 osób. Nie jest znana liczba producentów średnich i małych. Szacuje się,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta