Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzeba zaskoczyć klienta

22 lipca 1994 | Ekonomia | MK

Masko

Trzeba zaskoczyć klienta

Trzy lata temu okazało się, że marzec może mieć tylko 30, a nie 31 dni. Do 30 marca obowiązywała jedna taryfa celna. Nową zaś wprowadzono od 1 kwietnia. Wykorzystała to natychmiast jedna z poznańskich firm handlowych i 31 marca na granicy stanęło przeszło 120 ogromnych

TIR-ów z tak dużym ładunkiem szamponów, że prawie przez pół roku żaden krajowy producent nie był w stanie przebić się z podobymi wyrobami na rynku. W kwietniu, maju i czerwcu natychmiast spadła o około 50 proc. sprzedaż szamponów krajowej produkcji. O tyle samo zmniejszyło się też zapotrzebowanie na opakowania.

-- O wiele większym utrudnieniem w rozwoju interesów niż ten incydent, jest wysokie oprocentowanie kredytów -- mówi Marcin Kłopociński, właściciel fabryki opakowań Masko. Odbija się to szczególnie na branży chemicznej, gdzie konieczne są bardzo kosztowne inwestycje. Jestem np. zmuszony wziąć bardzo drogi kredyt, a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 224

Spis treści
Zamów abonament