Trzeba zaskoczyć klienta
Masko
Trzeba zaskoczyć klienta
Trzy lata temu okazało się, że marzec może mieć tylko 30, a nie 31 dni. Do 30 marca obowiązywała jedna taryfa celna. Nową zaś wprowadzono od 1 kwietnia. Wykorzystała to natychmiast jedna z poznańskich firm handlowych i 31 marca na granicy stanęło przeszło 120 ogromnych
TIR-ów z tak dużym ładunkiem szamponów, że prawie przez pół roku żaden krajowy producent nie był w stanie przebić się z podobymi wyrobami na rynku. W kwietniu, maju i czerwcu natychmiast spadła o około 50 proc. sprzedaż szamponów krajowej produkcji. O tyle samo zmniejszyło się też zapotrzebowanie na opakowania.
-- O wiele większym utrudnieniem w rozwoju interesów niż ten incydent, jest wysokie oprocentowanie kredytów -- mówi Marcin Kłopociński, właściciel fabryki opakowań Masko. Odbija się to szczególnie na branży chemicznej, gdzie konieczne są bardzo kosztowne inwestycje. Jestem np. zmuszony wziąć bardzo drogi kredyt, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)