By lepiej rozumieć świat
REFORMA OśWIATY 3
By lepiej rozumieć świat
76 (5241)
31 marca 1999
Większość bez własnych programów
Dziewięciu z dziesięciu nauczycieli dostrzega konieczność zmian w programach szkolnych, krytykując ich przeładowanie -- mówi prof. Elżbieta Putkiewicz, która przeprowadzała ogólnopolskie badania nauczycieli w Instytucie Badań Publicznych. -- Ale tylko 17 procent z ankietowanych jest zdecydowanych na napisanie własnych programów nauczania, a czterech na dziesięciu wybrało odpowiedź "raczej tak". 70 procent ankietowanych uważa, że samodzielne tworzenie programów nauczania przez nauczycieli jest słusznym rozwiązaniem.
Pełne wyniki badań będą gotowe w maju. Z jeszcze surowych danych, przedstawionych przez prof. Putkiewicz, wynika, iż prawie wszyscy nauczyciele opowiadają się za nauczaniem zintegrowanym w klasach I-- III. Ale już tylko 55 procent uważa za słuszne tworzenie bloków programowych w klasach IV -- VI. Prawdopodobnie nauczyciele boją łączenia dotychczasowych przedmiotów w bloki, nie wiedząc, czy dadzą sobie z tym radę. A spora grupa nauczycieli nie wie nawet, co to jest podstawa programowa.
Termin nie wszystkim, nawet nauczycielom, znany
PODSTAWA PROGRAMOWA
W związku z reformą programów szkolnych pojawił...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta