Szansa na szybki rozwój
BANKI
Jaki będzie polski rynek kart płatniczych w przyszłości
Szansa na szybki rozwój
RAFAł JANOWICZ
Rynek kart płatniczych w Polsce w ostatnich kilku latach rozwija się intensywnie. Jest jednym z obszarów szczególnej aktywności banków komercyjnych: odgrywa coraz większą rolę w ich polityce detalicznej i stanowi coraz bardziej znaczącą sferę ich wpływów.
Również w 1998 roku rynek kart płatniczych podlegał intensywnym przeobrażeniom. Zauważalny był wzrost zaangażowania banków w proces wydawania różnego rodzaju kart. Do końca zeszłego roku banki wyemitowały ponad 3 mln 500 tys. kart. Zmieniła się struktura klientów posługujących się kartami płatniczymi. Jeszcze kilka lat temu w transakcjach przeważały karty klientów zagranicznych. W 1998 r. ponad 60 proc. wszystkich transakcji realizowanych za pośrednictwem kart stanowiły operacje kartami wydanymi przez banki działające w Polsce.
Więcej krajowych
Wzrost popularności kart wśród użytkowników indywidualnych jest pozytywnym sygnałem rozwoju rynku, świadczącym o szansie pozyskiwania nowych klientów i rosnącym popycie na ten instrument płatniczy ze strony konsumentów krajowych. Zmieniła się także struktura kart wydawanych przez banki. W 1998 r. ponad 56 proc. wszystkich kart stanowiły...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta