Każdy sposób dobry
Przyciąganie klientów indywidualnych
Każdy sposób dobry
Banki starają się pozyskiwać depozyty klientów indywidualnych, bo to najtańsze pieniądze na rynku, które można potem atrakcyjnie ulokować w kredytach lub w papierach wartościowych. W tym celu otwierają nowe oddziały, uatrakcyjniają ofertę dla zamożnych, wreszcie korzystają ze zwolnienia z rezerwy obowiązkowej. Z naszego zestawienia wynika, że każdy sposób może być efektywny.
Depozyty składane przez osoby indywidualne to najtańsze - z punktu widzenia banku - pieniądze. Odsetki są tutaj mniejsze niż w przypadku pożyczek zaciąganych na rynku międzybankowym czy emitowanych obligacji. Większa jest więc marża między tym oprocentowaniem a oprocentowaniem udzielanych przez bank kredytów, i - konsekwentnie - wyższy jego zysk. Dlatego też instytucje, które do tej pory obsługiwały tylko przedsiębiorstwa, wchodzą w tzw. bankowość detaliczną. Najlepsze przykłady sieci placówek detalicznych to Millennium BIG Banku i Handlobank należący do Banku Handlowego.
Trzy metody
Próbowaliśmy stwierdzić, jaka jest efektywność dokonywanych przez banki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta