Zarząd z wodowstrętem
Kto naprawdę chce budowy tunelu
Zarząd z wodowstrętem
Świnoujście leży na polsko-niemieckiej wyspie Uznam. To 44-tysięczne miasto nie ma stałego połączenia z krajem. By dostać się na ląd, należy wpierw przepłynąć promem na sąsiednią wyspę Wolin, która takie połączenie już ma.
FOT. MICHAŁ STANKIEWICZ
Mimo protestu "Solidarności" '80 tunel w Świnoujściu zostanie zbudowany, przeprawy promowe zlikwidowane, a załoga promów nie dostanie żadnych gwarancji zatrudnienia. Protest osiągnął jednak inny skutek: pokazał komu i czy w ogóle jest potrzebny tunel.
Świnoujście leży na polsko-niemieckiej wyspie Uznam. To 44-tysięczne miasto nie ma stałego połączenia z krajem. By dostać się na ląd, należy wpierw przepłynąć promem na sąsiednią wyspę Wolin, która takie połączenie już ma. Ponieważ znajduje się na niej kilka zakładów przemysłowych, port, przystanie promowe, dworzec kolejowy - codziennie rano kilka tysięcy Świnoujścian rusza na prom. Dla nich działa przeprawa w centrum miasta - cztery niewielkie promy "Bielik", zabierające na pokład samochody osobowe i pieszych.
Dla samochodów ciężarowych i turystów przeznaczona jest druga przeprawa, już za miastem, w Karsiborze. Kursują tu zawsze dwa z czterech promów. O ile w ciągu roku prom w Karsiborze sprawnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta