Przystanek kino
Przystanek kino
FOT. BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI
- Życie jest dla mnie podróżą w nieznane, a każdy film to przystanek. W filmach człowiek ogląda się jak w lustrze, sprawdza, w jakim jest miejscu.
Zawód reżyser. W jej rodzinie to niemal norma. Jej mąż, Piotr Łazarkiewicz jest reżyserem, twórcą m.in. "Kocham kino" i "Pory na czarownice". Jej siostra to jedna z ważnych indywidualności współczesnego kina - Agnieszka Holland. Ale przecież każde z nich jest zupełnie inne.
- Mam własny sposób uprawiania tego zawodu - twierdzi Magda. - Może to nie jest bardzo profesjonalne podejście, ale praca nad filmem jest dla mnie przygodą, moim prywatnym zdobywaniem Mount Everestu. Z tych wypraw zawsze wracam trochę inna.
Jest jedną z kilku kobiet-reżyserek, które w Polsce kręcą filmy fabularne, ale nie lubi określenia "kino kobiece".
- To sztuczny podział. W końcu najbardziej "kobiece" filmy kręcił Bergman - mówi. - Kiedy słyszę pytanie o kino kobiece, to czasem odpowiadam, że reżyseria jest zawodem wyłącznie dla kobiet. Mężczyźni powinni zajmować się poważniejszymi rzeczami: budować domy, mosty i drogi, leczyć ludzi.
Ale tak naprawdę reżyseria nie jest dla niej zabawą.
- Człowiek wsadza w swój film tyle wysiłku, energii,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta