Hybrydy do salonów
Amerykanie zaniepokojeni techniczną przewagą Japończyków
Hybrydy do salonów
Toyota Prius
(C) TOYOTA
ADAM JAMIOŁKOWSKI
Amerykanie są zaniepokojeni, a nawet nieco poirytowani. Japońscy producenci, choć przecież znacznie słabsi kapitałowo od amerykańskich wytwórców samochodów, osiągnęli przewagę techniczną wprowadzając - najpierw na rynek japoński - seryjnie produkowane auta hybrydowe. Teraz zamierzają rozpocząć ich sprzedaż w USA. Wyzwanie zamierza podjąć koncern Forda.
Dwa japońskie koncerny motoryzacyjne - Honda i Toyota - chcą podjąć kolejną próbę odebrania klientów firmom amerykańskim na ich macierzystym rynku. W najbliższych miesiącach wprowadzą one do sprzedaży w USA swe auta hybrydowe, znacznie wyprzedzające samochody amerykańskie pod względem ograniczania zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji w spalinach.
Amerykanie utopili miliardy dolarów w programy zmierzające do budowy pojazdów elektrycznych oraz napędzanych ogniwami paliwowymi. Koncern General Motors, największy producent samochodów na świecie, chętnie podkreśla, iż to właśnie on jako pierwszy wprowadził na rynek użytkowe auto o napędzie elektrycznym. Cóż jednak z tego, skoro od chwili jego debiutu w 1996 roku sprzedaż EV1 podtrzymywana jest tylko dzięki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta