Sama anyżówka to za mało
Prezes Pernod Ricard: wyborowa i żubrówka w portfelu strategicznym
Sama anyżówka to za mało
Thierry Jacquillat
ARCHIWUM
Na każdym rynku, który jest dla nas interesujący, wybieramy najlepszego partnera i najlepsze produkty. W Polsce są to Agros oraz wódki Żubrówka i Wyborowa - powiedział "Rz" Thierry Jacquillat, prezes francuskiego holdingu Pernod Ricard. Obydwie wódki zostały włączone do strategicznego portfela francuskiej firmy, która zajmie się zwiększeniem ich eksportu. Jednocześnie Thierry Jacquillat zapowiada zainteresowanie swojej firmy udziałem w prywatyzacji polskiego przemysłu spirytusowego.
W minionym tygodniu Pernod Ricard zwiększył udział w Agrosie do 37 procent akcji i 75 procent głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. - Taki układ uważam za całkowicie satysfakcjonujący i w najbliższym czasie nie zamierzam zwiększać udziałów w Agrosie - mówi Thierry Jacquillat. Dodaje, że chociaż sam Pernod Ricard uznał za wskazane wycofanie się z produkcji napojów bezalkoholowych i sprzedaży firmy Orangina, to jednak w przypadku Agrosu nierozsądne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta