Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promocji czar; System lojalności

22 listopada 1999 | Raporty | PA

MARKETING

Klienci lubią być zachęcani do zakupów

Promocji czar

Prawie połowa Polaków uważa, że promocja jest formą reklamy, albo też utożsamia ją z obniżką ceny - wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu tego roku przez Instytut Pentor. Tylko 37 proc. respondentów określa promocję jako zachętę do zakupu, zapoznanie z towarem oraz pokazanie nowego produktu.

Producenci chcąc zachęcić klientów do kupowaniaorganizują promocje, degustacje, demonstracje. Popularne są promocje sprzedaży z wykorzystaniem mediów. Polegają zwykle na możliwości wylosowania nagrody w zamian za kupno określonej liczby produktów. Szansa na wygraną jest zwykle niewielka, bo chętnych są tysiące. Nagrody bywają jednak cenne, np. samochody czy sprzęt RTV. Zdarza się również, że organizatorzy promocji, zamiast na jakość nagród, stawiają na ich ilość przeznaczając dla wygrywających np. aż 2 miliony drobnych upominków, jak maskotki czy opakowania promowanego produktu.

Promocje organizują nie tylko producenci, ale także handlowcy, najczęściej duże zagraniczne sieci, premiując zwykle zwiększone zakupy. W rozpoczętej niedawno akcji Ahold Polska wszyscy klienci,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1860

Spis treści
Zamów abonament