Duży tłok na rynku
Coraz mniej imprez wielobranżowych, a przybywa specjalistycznych
Duży tłok na rynku
ANNA SIELANKO
Choć w ostatnich dwóch latach rozwój targów nie był już tak dynamiczny, jak w poprzednich latach bieżącej dekady, Polska jest nadal - pod względem liczby organizatorów i odbywających się imprez - w europejskiej czołówce, po Niemczech i Francji.
Około 70 przedsiębiorstw planuje w ciągu roku około 450 imprez. W 1999 r. faktycznie odbyło się ich około 250. Polska Korporacja Targowa, powołana w 1993 r. na wzór podobnych organizacji samorządowych w krajach zachodnich, skupia 37 największych organizatorów targów (przygotowują oni ponad 90 proc. imprez).
Czy w dobie rozwoju Internetu, poczty elektronicznej, reklamy telewizyjnej i prasowej targi mają przyszłość?
- Targi, po systemie sprzedaży bezpośredniej, są wciąż najbardziej skutecznym narzędziem marketingu - twierdzi Alojzy Kuca, wiceprezes Polskiej Korporacji Targowej, autor publikacji "Czy targi mają alternatywę?". Alojzy Kuca podkreśla, że imprezy targowe w Polsce i w innych krajach nie są i być nie powinny miejscem do zawierania transakcji handlowych. Są jednak najlepszą okazją do nawiązywania i podtrzymywania kontaktów dostawców z odbiorcami. Owocuje to w przyszłości konkretnymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta