Kosztowne, ale opłacalne
MTP wydadzą w tym roku ok. 57 mln zł
Kosztowne, ale opłacalne
Niewiele polskich przedsiębiorstw targowych ma do dyspozycji własne pawilony wystawiennicze. Ich budowa wymaga bowiem dużych nakładów finansowych. Poniesione wydatki zwracają się po kilkunastu latach.
Większość imprez targowych odbywa się w wynajętych salach hotelowych, świetlicach, domach kultury, na terenach sportowych, często pod prowizorycznie rozstawionymi namiotami czy wiatami.
W niektórych miastach, gdzie utrwaliła się tradycja organizowania targów, firmy wystawiennicze wraz z władzami administracyjnymi przymierzają się do stworzenia ośrodków targowych z prawdziwego zdarzenia. Przykładem takich działań może być Bydgoszcz, gdzie kilku organizatorów przygotowuje co roku wiele imprez.
Wspólne inicjatywy
W ubiegłym roku powstała spółka Bydgoskie Centrum Wystawienniczo-Targowe, którą utworzyli organizatorzy targów i władze Bydgoszczy. Obecnie wybierana jest lokalizacja. Mają być zbudowane dwie hale wystawiennicze, hala widowiskowa i hotel. Całość powinna być gotowa za 2-3 lata. Dziś trudno przewidzieć, jaki będzie koszt inwestycji. Wiele zależy od tego, czy centrum będzie budowane od podstaw, czy wykorzysta się częściowo już istniejącą zabudowę.
Budowa pawilonu o powierzchni 5 tys. mkw. to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta