Minister żąda niezależnej kontroli
Kwestionowany przetarg na 4,5 tys. węglarek
Minister żąda niezależnej kontroli
Wiceminister transportu i gospodarki morskiej Witold Chodakiewicz nakazał drugą już kontrolę przetargu na dostawę dla PKP 4,5 tys. wagonów towarowych wartych 1,3 mld zł. Przeciwko wygranej trzech polskich producentów taboru zaprotestował amerykański koncern Greenbrier, właściciel fabryki wagonów w Świdnicy, który przetarg przegrał.
Wiceminister transportu zarządził drugą kontrolę przetargu na dostawę 4,5 tys. węglarek samowyładowczych, który wygrały: Zastal Wagony SA, Fabryka Wagon w Ostrowie Wielkopolskim SA i Fabryka Wagonów Gniewczyna SA, główni udziałowcy Konsorcjum Taborowego SA, należącego do PKP.
Wyniki pierwszej kontroli, która nie wykazała uchybień w sposobie prowadzenia przetargu przez PKP zostały odrzucone przez MTiGM. Kontrolę tę uznano za niewiarygodną, ponieważ jednym z kontrolujących był współorganizator przetargu, a zarazem przedstawiciel rady nadzorczej Konsorcjum Taborowego. Protest Greenbriera został formalnie odrzucony przez zespół arbitrów Urzędu Zamówień Publicznych. UZP stwierdził, że przetarg na dostawę węglarek został przeprowadzony bez uchybień i bez naruszenia ustawy o zamówieniach publicznych.
Jak zdobyć kontrakt
We wrześniu 1998...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta