Wiązanie firmy z klientem
Nierzetelne praktyki psują opinię
Wiązanie firmy z klientem
Marketing bezpośredni, czyli działalność polegająca na bezpośrednim docieraniu do klienta, znajduje się w Polsce - jak określają to znawcy przedmiotu - w fazie raczkowania. Na dodatek kojarzony jest przede wszystkim z natrętnym zasypywaniem naszych skrzynek na listy niechcianymi przesyłkami.
W innych krajach ta forma działalności promocyjno-handlowej jest szeroko rozpowszechniona. Prym wiodą Stany Zjednoczone (początki marketingu bezpośredniego datuje się tam na drugi dziesiątek lat XX w.), gdzie w ciągu roku na marketing bezpośredni wydaje się dziesiątki miliardów dolarów. Jeśli zaś chodzi o Europę Zachodnią, to np. w Wielkiej Brytanii działalność związana z marketingiem bezpośrednim tworzy 2,4 proc. rocznego PKB.
400 przesyłek rocznie
O skali przedsięwzięć w tej dziedzinie świadczy to, że w Wlk. Brytanii, a także w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta