Zanim kupisz, dokładnie sprawdź
Co nowego oferują towarzystwa
Zanim kupisz, dokładnie sprawdź
Na rynku pojawiają się wciąż nowe, wyglądające bardzo atrakcyjnie produkty. Towarzystwa ubezpieczeniowe muszą doskonalić swoją ofertę, by sprostać rosnącej konkurencji. Ale specjaliści ostrzegają też przed polisami, których jedyną zaletą jest piękne opakowanie z kokardką.
Atrakcyjne prognozy dotyczące rozwoju naszego rynku ubezpieczeń na życie sprawiają, że zagraniczne firmy chętnie inwestują w Polsce. - My wydajemy na polisy na życie tylko 1 proc. PKB rocznie, a mieszkańcy krajów Unii Europejskiej 4 proc. PKB - mówi Andrzej Wojciechowski, członek zarządu Heros Life. - Perspektywy rozwoju rynku wyglądają więc obiecująco.
W Polsce licencję na sprzedaż polis na życie otrzymało 30 firm. W sumie działają 64 towarzystwa ubezpieczeniowe.
Opakowanie z kokardką
Skutkiem dużej konkurencji na rynku ubezpieczeń na życie jest to, że firmy co kilka miesięcy oferują klientom nowy produkt, modyfikują stary lub wprowadzają do dotychczasowych polis kolejne umowy dodatkowe, które mają zwiększyć ich atrakcyjność.
- Jest to normalna walka konkurencyjna - uważa Krzysztof Baca, prezes Royal PBK. - Stworzenie naprawdę dobrego produktu ubezpieczeniowego zabiera 1,5-2 lata. Mniej więcej 1,5 roku temu pojawiło się na naszym rynku kilka nowych firm....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)