Pluralizm w edukacji
Programy dla szkół podstawowych i gimnazjów stworzą solidne podwaliny intelektualne przyszłym pokoleniom
Pluralizm w edukacji
MIROSŁAW HANDKE
Jedenastego maja ukazał się na łamach "Rzeczpospolitej" artykuł Włodzimierza Paszyńskiego "Nowa szkoła po staremu", zawierający obok opinii tendencyjnie negatywnych, wiele nieścisłości i stwierdzeń zgoła nieprawdziwych.
Niektóre fragmenty artykułu świadczą o tym, że autor, były kurator oświaty - utrudniający i opóźniający zresztą swego czasu wprowadzenie reformy, a teraz krytykujący MEN za zbyt powolne jej wprowadzanie - ani wcześniej, ani teraz nie chce rozumieć istoty tej reformy.
Po co żądać zmian
Nie wiem, kto prowadził badania, z których wynika, że "większość obserwatorów szkolnej sceny zgadza się z opinią, iż programy szkolne nadal są konstruowane w sposób tradycyjnie akademicki... cechą ich jest... zbędny encyklopedyzm".
W raporcie z badań "Nauczyciele wobec reformy oświaty", której współautorem jest cytowana przez Włodzimierza Paszyńskiego prof. Elżbieta Putkiewicz, przeprowadzonych na reprezentatywnej próbie ponad 1000 nauczycieli, na pytanie dotyczące reformy programowej:
- 89 proc. respondentów akceptuje przedstawione w projekcie reformy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta