Kronika prezydencka
- Kiełbasę wyborczą podano
- Kronika prezydencka Partie wykorzystują wszelkie możliwości, by promować swoich kandydatów
Kiełbasę wyborczą podano
Przed zbliżającymi się wyborami prezydenckimi prawica doprowadziła do przyjęcia ustawy uwłaszczeniowej, a ludowcy poparli ją i wraz z lewicą walczyli o zerową stawkę VAT w rolnictwie. Każda z partii swoim zachowaniem w tym okresie chce udowodnić wyborcom, że to właśnie ona i jej kandydat najlepiej dbają o los obywateli.
Najłatwiej oczywiście o kiełbasę wyborczą jest tym, którzy mają wpływ na władzę. Marek Sawicki, poseł PSL i członek sztabu wyborczego Jarosława Kalinowskiego, przyznaje, że "obłudą byłoby twierdzenie, że partie podczas kampanii nie wykorzystują wszelkich możliwości, by promować swoich kandydatów". - Nie dziwmy się, że AWS będzie wykorzystywać Sejm i Kancelarię Premiera, a SLD Kancelarię Prezydenta. Każdy robi, co może - mówi Sawicki. Konkurenci przypominają, że ludowcom podlegają programy informacyjne w telewizji.
Przedwyborcze uwłaszczenie
W przypadku Akcji Wyborczej Solidarność za najatrakcyjniejsze dotychczas pęto kiełbasy wyborczej Mariana Krzaklewskiego uznana została ustawa uwłaszczeniowa. - To prawda, że ta ustawa pojawiła się w Sejmie już dawno i była znanym hasłem AWS, ale przyjęto ją dopiero teraz - zwraca uwagę Dariusz
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta