Mistrzowie portretu w plenerze
Pejzaże i widoki miejskie Sargenta i Chase'a pokazują, jak niewiele różniło ich od paryskich impresjonistów
Mistrzowie portretu w plenerze
Dwa największe muzea nowojorskie, Metropolitan i Brooklyn Museum, zorganizowały wystawy artystów określanych w XIX wieku jako ,,twórcy środka": Johna Singera Sargenta (1856-1925) i Williama Merritta Chase'a (1849-1916). Obaj zdobyli popularność jako niezwykle utalentowani portreciści specjalizujący się w reprezentacyjnych wizerunkach. Swoboda i zamaszysty gest pędzla sprawiły, że ich obrazy wydają się malowane bez żadnej pracy. Ten efekt został okupiony latami wysiłku i studiów w najlepszych europejskich akademiach. Obie wystawy pokazują inny, mniej znany rozdział ich twórczości. Szkice, pejzaże i widoki miejskie, w których widać, jak niewiele różniło ich od paryskich impresjonistów.
Dzieciństwo Johna Singera Sargenta, fascynujące za sprawą wędrownego stylu życia rodziców, wpłynęło na jego artystyczny rozwój. Ojciec był lekarzem, pochodził ze starej rodziny z Nowej Anglii; matka, Mary Newbold Singer, była córką kupca. Dzięki jej stałym dochodom Sargentowie mogli pozwolić sobie na życie w Europie. W zbiorach Metropolitan Museum eksponowanych na wystawie znalazły się wczesne rysunki z odwiedzanych w dzieciństwie Włoch i Szwajcarii. Alpejskie pejzaże malowane w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta