Przeciw monopolom, w zgodzie z prawem wspólnotowym
Ochrona konkurencji i konsumentów
Przeciw monopolom, w zgodzie z prawem wspólnotowym
RYS. JACEK FRANKOWSKI
ŻANETA SEMPRICH
Według projektu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przedsiębiorca ma pozycję dominującą, jeżeli jego udział w krajowym rynku mediów przekracza 20 proc., w pozostałych - 40 proc.
Projekt przewiduje rozwiązania nie znane dotychczas polskiemu prawu. Wiele z nich wynika z bogatych już doświadczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Czerpie także z dorobku i praktyki innych państw, zwłaszcza Unii Europejskiej. Przede wszystkim jednak - mając na uwadze obowiązek harmonizacji prawa - uwzględnia uregulowania obowiązujące na szczeblu wspólnotowym.
Pierwsze czytanie projektu przewidziano podczas najbliższego posiedzenia Sejmu.
Ustawa ta:
- określi warunki rozwoju konkurencji oraz zasady ochrony interesów przedsiębiorców i konsumentów podejmowanej w interesie publicznym,
- ustali organa właściwe w takich sprawach,
- sprecyzuje sposób przeciwdziałania praktykom ograniczającym konkurencję, jeżeli wywołują lub mogą wywołać skutki na naszym terytorium.
Tylko niektóre przepisy, zwłaszcza o charakterze materialnoprawnym, powielą rozwiązania obowiązującej dzisiaj ustawy z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta