Podnieś cenę
Podnieś cenę - sprzedasz więcej
South African Breweries (w Polsce m.in. właściciel akcji Kompanii Piwowarskiej), firma która powstała w 1895 roku z ambicją zaspokojenia pragnienia południowoafrykańskich górników złota, ma nietypowy plan zwiększenia sprzedaży czeskiego piwa Pilsner Urquell na rynku amerykańskim. Pomysł sprowadza się do tego, że cena za to piwo ma być podniesiona, tak by była o co najmniej 10 proc. wyższa niż oferuje Heineken, czołowy konkurent piwa importowanego do USA. Przykład ten ilustruje, jak wiele powinni się jeszcze nauczyć polscy specjaliści od marketingu, których wizja zwiększenia sprzedaży ogranicza się zazwyczaj do obniżenia ceny lub skomplikowanych metod reklamowych. Z drugiej strony jednak cieszmy się ich niedouczeniem jak najdłużej, bo takie nietypowe pomysły zwiększenia sprzedaży nadszarpnęłyby także nasze kieszenie. K.KU.