Podział okrętowego tortu
Prezesi ujawniają "Rzeczpospolitej" swoje plany
Podział okrętowego tortu
Prezesi największych polskich stoczni nieoficjalnie rozmawiają o przyszłości branży okrętowej. Jako dowiedziała się "Rz", ustalono, że stocznie Gdynia i Szczecińska nie wezmą udziału w prywatyzacji Gdańskiej Stoczni Remontowej. Szczecin, stawiając pewne warunki, pozostawia Gdyni wolną rękę w kwestii przejęcia Stoczni Północnej w Gdańsku. Dwaj najwięksi polscy producenci statków chcą natomiast wspólnie wystąpić o zakup Zakładów Cegielskiego w Poznaniu.
- Takie rozmowy trwają od kilku miesięcy - potwierdzają Krzysztof Piotrowski, prezes Stoczni Szczecińskiej, Janusz Szlanta - szef Stoczni Gdynia i Piotr Soyka, prezes Gdańskiej Stoczni Remontowej (GSR). Szlanta mówi nawet o wyraźnej poprawie relacji ze Stocznią Szczecińską. Choć Piotrowski dyplomatycznie zastrzega, że zawsze były one dobre.
Tematem rozmów jest podział krajowego rynku prowadzący do wzmocnienia budowanych przez stocznie własnych grup przemysłowych i ustalenie zasad konkurencji. - Ważne jest, byśmy nie konkurowali ze sobą w Polsce, zapewniając naszym firmom jak najlepsze warunki do działania na rynku międzynarodowym - uważa Szlanta. Z zamówień Gdyni i Szczecina, wartych łącznie 3,5 mld dolarów, prawie wszystkie statki są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta