Aleja Prymasa Tysiąclecia oddana do ruchu
Czy pozbędziemy się korków w XXI wieku
Aleja Prymasa Tysiąclecia oddana do ruchu
MICHAŁ SADOWSKI
Na razie jeszcze pusta, już w tym tygodniu zaleje ją fala samochodów. Budowa Alei Prymasa trwała 11 lat. Kosztowała 360 mln zł. Była to najdroższa i najdłuższa inwestycja drogowa w stolicy.
KRYSTYNA FOROWICZ
W tym tygodniu kierowcy będą mogli wjechać na już gotową al. Prymasa. Jej budowa trwała 11 lat. Kosztowała 360 mln zł. Była to najdroższa, najbardziej skomplikowana i powolna inwestycja drogowa w stolicy. Każdą nową ulicę zaleje fala samochodów - uprzedzają eksperci.
Al. Prymasa Tysiąclecia z aleją Armii Krajowej, która budowana jest jeszcze dłużej, bo od 1976 r., połączą dwie warszawskie dzielnice Wolę i Żoliborz i - wobec braku obwodnicy - trasa stworzy możliwość ruchu tranzytowego. Pozostaje jeszcze wybudowanie zachodniej estakady nad ulicami Wolską i Kasprzaka i zachodniej bocznej jezdni na tym samym odcinku. Nastąpi to jesienią 2001.
Najdroższa inwestycja
Dlaczego najdroższa inwestycja? Aleja Prymasa finansowana była z budżetu państwa i przez samorząd warszawski - miasto i gminę Centrum. Pieniądze płynęły cienkim strumieniem, raz budżet dał, innym razem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta