Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Aleja Prymasa Tysiąclecia oddana do ruchu

14 listopada 2000 | Moje Auto | KF
źródło: Nieznane

INWESTYCJE

Czy pozbędziemy się korków w XXI wieku

Aleja Prymasa Tysiąclecia oddana do ruchu

MICHAŁ SADOWSKI

Na razie jeszcze pusta, już w tym tygodniu zaleje ją fala samochodów. Budowa Alei Prymasa trwała 11 lat. Kosztowała 360 mln zł. Była to najdroższa i najdłuższa inwestycja drogowa w stolicy.

KRYSTYNA FOROWICZ

W tym tygodniu kierowcy będą mogli wjechać na już gotową al. Prymasa. Jej budowa trwała 11 lat. Kosztowała 360 mln zł. Była to najdroższa, najbardziej skomplikowana i powolna inwestycja drogowa w stolicy. Każdą nową ulicę zaleje fala samochodów - uprzedzają eksperci.

Al. Prymasa Tysiąclecia z aleją Armii Krajowej, która budowana jest jeszcze dłużej, bo od 1976 r., połączą dwie warszawskie dzielnice Wolę i Żoliborz i - wobec braku obwodnicy - trasa stworzy możliwość ruchu tranzytowego. Pozostaje jeszcze wybudowanie zachodniej estakady nad ulicami Wolską i Kasprzaka i zachodniej bocznej jezdni na tym samym odcinku. Nastąpi to jesienią 2001.

Najdroższa inwestycja

Dlaczego najdroższa inwestycja? Aleja Prymasa finansowana była z budżetu państwa i przez samorząd warszawski - miasto i gminę Centrum. Pieniądze płynęły cienkim strumieniem, raz budżet dał, innym razem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2163

Spis treści

Regiony Polski - Opolskie

Zamów abonament