Odroczenie budowy łódzkiego odcinka autostrady
"Rozwój infrastruktury transportowej w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej do roku 2015" - taki był temat międzynarodowej konferencji, która wczoraj odbyła się w Łodzi. Zdaniem dyskutantów przemysł krajowy może dostarczyć do budowy autostrad 90 proc. sprzętu, a to już stanowi 70 proc. wartości prac. Coraz poważniejszym przeciwnikiem autostrad stają się jednak ekolodzy, którzy od dawna lansują hasło "TIR-y na tory" - uważają, że lepiej inwestować w transport kolejowy, aniżeli drogowy. Właśnie Naczelny Sąd Administracyjny uchylił decyzję o lokalizacji łódzkiego odcinka A-1. Wprawdzie przedstawiciele Stowarzyszenia "Bezpieczna Autostrada", którzy uzyskali korzystne orzeczenie NSA twierdzą, że nie walczą z autostradą, tylko z jej lokalizacją, ale decyzja sądu odroczy budowę.
TOR