W grupie raźniej
Koncerny medialne - krajowe i zagraniczne - odgrywają coraz większą rolę na rynku
W grupie raźniej
Przeciętny Polak w wieku powyżej 4 lat ogląda telewizję 239 minut dziennie. Właściciele prywatnych stacji: Polsatu - Zygmunt Solorz (z lewej) i TVN - Jan Wejchert starają się pozyskać tych widzów. Polsat już kilka razy wyprzedzał w badaniach oglądalności TVP1, a TVN coraz bardziej depcze po piętach publicznej "Dwójce"
ANITA BŁASZCZAK
W ostatnich latach na świecie, a coraz częściej również w Polsce, fuzje, przejęcia i nowe inwestycje prowadzą do powstawania silnych grup kapitałowych, łączących nie tylko wszystkie tradycyjne media, ale także obowiązkowy już Internet.
Różnorodność lokalnych i specjalistycznych niekiedy tytułów prasowych, radiostacji i telewizji może prowadzić do błędnego wniosku o dużym rozdrobnieniu rynku mediów w Polsce. Tymczasem, o ile - zwłaszcza w odniesieniu do prasy - miało to miejsce w pierwszej połowie lat 90., gdy na fali entuzjazmu ukazywały się coraz to nowe gazety i każde miasteczko chciało mieć własną rozgłośnię radiową, to dziś jest to już przeszłość.
Walka na zdrapki i konkursy, bankructwa i znikanie części tytułów, przejęcia innych stały się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta