Walka o codzienne zakupy
Portugalczycy zmienili strategię Biedronek
Walka o codzienne zakupy
Modernizacja sklepów oraz rozpoczęte w listopadzie kampanie reklamowe w telewizji i reklamy na zewnętrznych tablicach (billboardach) mają umożliwić portugalskiemu koncernowi Jeronimo Martins zwiększenie sprzedaży i rentowności Biedronek, największej w Polsce sieci tanich sklepów dyskontowych. Licząca ponad 650 sklepów sieć ocenia na ok. 80 proc. swój udział w sprzedaży dyskontowej w Polsce.
Jeronimo Martins, jedna z największych firm handlowych w Europie, który dotychczas w Polsce inwestował przede wszystkim w jak najszybszą ekspansję na rynku, zmienił strategię rozwoju zwiększając starania o poprawę wizerunku sieci. Te zmiany wpłynęły na słabe wyniki największej z polskich sieci koncernu - dyskontowych Biedronek, które - jak podkreślali analitycy - były jednym z głównym powodów zaskakująco wysokich strat (19,6 mln euro) i 60-proc. spadku kursu akcji, jakie portugalska grupa zanotowała w pierwszym półroczu tego roku.
Polska poprawa
Po lepszym trzecim kwartale (w którym grupa uzyskała 6,1 mln euro...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta