Czarna przyszłość stołecznej komunikacji
Czarna przyszłość stołecznej komunikacji
KRYSTYNA FOROWICZ
Tramwaje i autobusy jeżdżą coraz mniej punktualnie. Pasażerowie narzekają na tłok, długie oczekiwanie na przystankach. Coraz więcej warszawiaków migruje do gmin podmiejskich. Do pracy dojeżdżają własnymi samochodami. Kolej miejska podupada.
Komisja rewizyjna Rady Warszawy zapoznała się z raportem o stanie komunikacji miejskiej.
W zeszłym roku w Warszawie na ulice wyjechało więcej tramwajów, przybyło 20 wagonów, w tym 6 niskopodłogowych. Pod koniec marca Alstom Konstal dostarczy następne składy (ale z wysoką podłogą). Przybyło też autobusów. Dzięki sprywatyzowaniu kilku śródmiejskich linii, które od Miejskich Zakładów Autobusowych przejęła firma Rapid.
W Warszawie jeździ 1375 autobusów (1274 należy do MZA, 101 do innych przewoźników) oraz 710 wagonów tramwajowych i 48 wagonów metra.
W ciągu dnia warszawiacy korzystają ze 144 linii autobusowych (w nocy 11) oraz 28 linii autobusowych podmiejskich. Stolica ma 33 linie tramwajowe i 1 linię metra. Dla dopełnienia obrazu sieci ruchu komunikacyjnego podajemy: długość linii autobusowych wynosi 2758,7 km, tramwajowych 485,3 km, zaś metra...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta