Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Legitymowanie klienta

28 kwietnia 2001 | Prawo | AG

Rozmowa Tomasz Michalik, doradca podatkowy w spółce Ernst & Young

Legitymowanie klienta

Rz: Sprzedający towary i świadczący usługi osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej oraz rolnikom indywidualnym muszą prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas fiskalnych. Przy tej okazji pojawia się problem ustalenia statusu klienta: czy jest on osobą fizyczną nie prowadzącą działalności gospodarczej, czy też działalność taką prowadzi. Na kogo spada odpowiedzialność za ewentualne pomyłki?

TOMASZ MICHALIK: Niestety na tego, który musi prowadzić ewidencję przy użyciu kas. Problemy pojawiają się już wtedy, gdy podatnik dopiero rozpoczyna działalność i musi ustalić, w którym momencie jego obroty na rzecz osób fizycznych przekroczyły określone w przepisach progi wprowadzające...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2302

Spis treści
Zamów abonament