Firma radzi, jak mały powinien się bronić
- Sposób na Goliata
- Co warto robić
- Czego nie robić
- Dlaczego mali są słabi - komentarz Marcin Bujnowicz dyrektor zarządzający w firmie Bujnowicz Konsorcjum Z dużymi sieciami hipermarketów trudno jest wygrać ceną, ale mali i średni kupcy mogą postarać się, by sieć nie odebrała im stałych klientów
Sposób na Goliata
Polscy kupcy narzekają na konkurencję dużych sklepów, na podatki, wysokie czynsze, zubożenie społeczeństwa. Większość z nich niewiele jednak robi, by zwiększyć swoje szanse w rywalizacji z zagranicznymi sieciami. Zwykle otwarcie super- czy hipermarketu oznacza katastrofę dla okolicznych sklepów. Na lojalność bowiem mogą liczyć tylko ci, którzy dobrze znają swoich klientów i wiedzą, jak można ich utrzymać.
Każdy, kto otwiera nowy sklep lub przejmuje już działającą placówkę, pilnie obserwuje przez dłuższy czas jej otoczenie; liczy, ile osób tamtędy przechodzi, w jakich godzinach, jacy to ludzie.
RYS. ANDRZEJ JACYSZYN
Niewielki sklepik "Anka" przy jednej z bocznych uliczek warszawskiego Mokotowa. Niedaleko stąd do kuszących ciągłymi promocjami hipermarketów na pobliskim Ursynowie. Wokół mieszkają przede wszystkim starsi ludzie. Robią codzienne zakupy i
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta