Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Recesja, perfumy i koniak

10 lipca 2001 | Ekonomia | HB

NA MARGINESIE

Recesja, perfumy i koniak

Prawie codziennie do inwestorów giełdowych na całym świecie płyną niekorzystne informacje ze spółek - głównie o tym, że sprzedaż i zyski będą mniejsze, niż się spodziewano. Na tym tle wyjątkowo dobrze prezentuje się francuska firma LVMH - producent towarów luksusowych - której sprzedaż w pierwszym półroczu wzrosła o 12 procent. Analitycy, biorąc pod uwagę głównie sytuację w USA, spodziewali się spadku sprzedaży, tymczasem okazało się, że mimo zwolnienia tempa wzrostu gospodarczego wytworna odzież, wyroby ze skóry i markowe perfumy idą jak woda. Wprawdzie zmalała sprzedaż szampana, ale za to kupiono znacznie więcej koniaku. Może dlatego, że biznesmeni, zamiast czcić szampanem sukcesy, zapijali koniakiem zmartwienia? H.B.

Brak okładki

Wydanie: 2362

Spis treści

Listy

Nauka i Technika

Zamów abonament