Bez fajerwerków
Bez fajerwerków
: Gdy 10 lat temu IBM wchodził na polski rynek, wszędzie widzieliśmy słynne już niebieskie różyczki. Teraz działalność marketingowa i reklamowa IBM nieco osłabła. Czy to oznacza, że udało się osiągnąć wszystkie założenia handlowe?
To były inne czasy i mieliśmy inny pomysł na kampanię reklamową. Zmieniła się nasza filozofia. Jesteśmy teraz nastawieni na klienta korporacyjnego, w tym także małe i średnie przedsiębiorstwa. W Polsce następują zmiany na rynku i tym spowodowane są zmiany w naszej strategii marketingowej. Parę lat temu ogłosiliśmy strategię e-biznesową, na którą składa się oprogramowanie i serwery oraz usługi. Oprogramowanie opiera się na czterech kolumnach - bazach danych i narzędziach do analizy, aplikacjach internetowych, komunikacji oraz zarządzaniu systemami informatycznymi. I na tych kierunkach koncentrujemy całą uwagę.
Oczywiście, pozycję zawsze można poprawić i pracujemy nadal nad wizerunkiem i rozpoznawalnością marki. Ale zgadzam się, że teraz nie ma już takich fajerwerków, a nasze działania marketingowe są bardziej ukierunkowane.
Powiedział pan, że IBM nastawia się na klientów korporacyjnych, jednak doświadczenia innych firm -...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta