Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez fajerwerków

26 lipca 2001 | Rzecz w sieci | PK
źródło: Nieznane

ROZMOWA Grzegorz Tomasiak, dyrektor generalny IBM Polska sp. z o. o.

Bez fajerwerków

: Gdy 10 lat temu IBM wchodził na polski rynek, wszędzie widzieliśmy słynne już niebieskie różyczki. Teraz działalność marketingowa i reklamowa IBM nieco osłabła. Czy to oznacza, że udało się osiągnąć wszystkie założenia handlowe?

To były inne czasy i mieliśmy inny pomysł na kampanię reklamową. Zmieniła się nasza filozofia. Jesteśmy teraz nastawieni na klienta korporacyjnego, w tym także małe i średnie przedsiębiorstwa. W Polsce następują zmiany na rynku i tym spowodowane są zmiany w naszej strategii marketingowej. Parę lat temu ogłosiliśmy strategię e-biznesową, na którą składa się oprogramowanie i serwery oraz usługi. Oprogramowanie opiera się na czterech kolumnach - bazach danych i narzędziach do analizy, aplikacjach internetowych, komunikacji oraz zarządzaniu systemami informatycznymi. I na tych kierunkach koncentrujemy całą uwagę.

Oczywiście, pozycję zawsze można poprawić i pracujemy nadal nad wizerunkiem i rozpoznawalnością marki. Ale zgadzam się, że teraz nie ma już takich fajerwerków, a nasze działania marketingowe są bardziej ukierunkowane.

Powiedział pan, że IBM nastawia się na klientów korporacyjnych, jednak doświadczenia innych firm -...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2376

Spis treści
Zamów abonament