Jakość i cena nie wystarczą; Akademia Rzeczpospolitej: Planowanie przepływu gotówki - podsumowanie
- Public relations w firmie: Jakość i cena nie wystarczą
- Akademia Rzeczpospolitej: Planowanie przepływu gotówki - podsumowanie Public relations w firmie
Jakość i cena nie wystarczą
Public relations (w skrócie PR), jako jedna z technik marketingowych, funkcjonuje na polskim rynku już od wielu lat. Mimo to wciąż znaczna część przedsiębiorców nie za bardzo wie, co to takiego. Tymczasem, jak przekonują fachowcy, to właśnie dobry PR pozwoli w przyszłości firmom skutecznie rywalizować z konkurencją.
Jedna z wielu definicji public relations mówi, że jest to: "Nawiązywanie i utrzymywanie wzajemnie korzystnych relacji z tymi grupami otoczenia, od których zależy sukces lub klęska organizacji". Co to oznacza? - Nie ma takiego przedsiębiorstwa, które funkcjonowałoby w całkowitej izolacji - tłumaczy Piotr Lignar, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, współwłaściciel agencji public relations. - Każda firma ma swoich klientów oraz dostawców, musi płacić podatki i przestrzegać prawa. Po to, by z sukcesem rozwijać biznes, kontakty z otoczeniem powinny być jak najlepsze. Osiągnięciu tego celu służy właśnie public relations.
Jako przykład Lignar podaje historię jednej z austriackich firm zajmujących się produkcją naczep do
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta