Jak pogodzić różne światy
Jak pogodzić różne światy
Coraz częściej polskie firmy łączą się z zagranicznymi. Postawy zarządów i pracowników zderzają się wówczas z postawami i oczekiwaniami nowych członków zarządu czy kolegów z firmy zagranicznej, zaskakująco różnymi od dotąd obowiązujących w firmie.
Konieczność radzenia sobie z odmiennością kultur łączących się firm będzie stałym elementem naszej rzeczywistości biznesowej, szczególnie w kontekście przyszłego wejścia do Unii Europejskiej. Jakie są zatem specyficzne cechy kultury organizacyjnej polskich firm i czy mogą utrudniać fuzje naszych firm z zagranicznymi? Pytanie o specyfikę wydaje się zasadne, bo istnieją dane potwierdzające "narodowe specjalizacje" w zakresie kultur organizacyjnych. Z ankiety miesięcznika "Fortune", przeprowadzonej wśród 300 członków zarządów amerykańskich firm, wynika zaś, że jednym z głównych powodów niepowodzenia fuzji jest właśnie porażka w zakresie integrowania tych kultur.
Co naród to inna mentalność
Holenderscy autorzy analizy wymiarów kultur organizacyjnych wskazują np. na różnice między holenderską a amerykańską rzeczywistością pracy. W USA szef musi być "decyzyjny", inaczej nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)