Zachowanie pracownika nienaganne
Zachowanie pracownika nienaganne
Zachowanie pracownika, któremu nie można przypisać nieprawidłowości (naganności), nie może być uznane za przyczyniające się do powstania szkody. Takie wyjaśnienie zawarł Sąd Najwyższy w uzasadnieniu wyroku z 14 lutego 2001 r. dotyczącym orzeczenia sądu pracy. Powołany przez SN przepis jest podstawą do ograniczenia odszkodowania. Zapisano w nim, że jeśli poszkodowany przyczynił się do powstania lub zwiększenia szkody, obowiązek jej naprawienia ulega odpowiedniemu zmniejszeniu stosownie do okoliczności, a zwłaszcza do stopnia winy obu stron. Słowem, jeśli zachowanie pracownika było poprawne, nie ma podstaw do zmniejszenia na podstawie tego przepisu odszkodowania, jakiego żąda od pracodawcy (sygn. I PKN 128/00).


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)