Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zachowanie pracownika nienaganne

12 września 2001 | Prawo | DP

ODSZKODOWANIE

Zachowanie pracownika nienaganne

Zachowanie pracownika, któremu nie można przypisać nieprawidłowości (naganności), nie może być uznane za przyczyniające się do powstania szkody. Takie wyjaśnienie zawarł Sąd Najwyższy w uzasadnieniu wyroku z 14 lutego 2001 r. dotyczącym orzeczenia sądu pracy. Powołany przez SN przepis jest podstawą do ograniczenia odszkodowania. Zapisano w nim, że jeśli poszkodowany przyczynił się do powstania lub zwiększenia szkody, obowiązek jej naprawienia ulega odpowiedniemu zmniejszeniu stosownie do okoliczności, a zwłaszcza do stopnia winy obu stron. Słowem, jeśli zachowanie pracownika było poprawne, nie ma podstaw do zmniejszenia na podstawie tego przepisu odszkodowania, jakiego żąda od pracodawcy (sygn. I PKN 128/00).

Brak okładki

Wydanie: 2416

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament