Rozwój firm z USA na europejskim rynku
Rozwój firm z USA na europejskim rynku
JACEK SAMSEL
"Unia Europejska od kilku lat funkcjonuje w warunkach konkurencyjnych. Powoli, lecz zdecydowanie następuje synchronizacja gospodarek państw członkowskich, co pozwoliło na stworzenie paneuropejskiej dystrybucji zgodnie z modelem USA. Tym niemniej firmy amerykańskie nie powinny nigdy zakładać, że strategie funkcjonujące w Ameryce Północnej będą równie skuteczne na rynku europejskim. Różnice ciągle przeważają nad podobieństwami" - mówi Hans van der Hoop, szef firmy konsultingowej Logistics International z siedzibą w Rotterdamie w Holandii.
Van der Hoop, prezenter na dorocznej konferencji Rady Zarządzania Logistyką, który udziela pomocy wielu firmom amerykańskim w rozwijaniu ich strategii logistyki europejskiej, mówi, że istnieje osiem zastrzeżeń prawnych, które firmy amerykańskie powinny brać pod uwagę przy rozbudowie swoich paneuropejskich sieci dystrybucyjnych:
1. Chociaż możliwe jest korzystanie z jednego europejskiego centralnego ośrodka dystrybucyjnego (European Distribution Center - EDC) w celu obsługi całej Europy Zachodniej, może być rozsądne wykorzystanie kilku udogodnień.
"Moim zdaniem, irytujące kontrole graniczne znikły, jednak zatory drogowe oraz narodowe i kulturalne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta