Kolumna transportowa
- Nowy ciągnik siodłowy Mercedesa-Benza
- W Renault VI optymistycznie
- 50-lecie Setry
- Autosan Indiana Axor - nowy ciągnik siodłowy Mercedesa-Benza
Duże ładunki na krótkich dystansach
FOT. MERCEDES-BENZ
ROBERT PRZYBYLSKI
MOTOMAGAZYN
W Europie rośnie popularność ciągników siodłowych, które 8 lat temu stanowiły 40 proc. sprzedawanych pojazdów w klasie najcięższej (o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t), a w ubiegłym roku już 60 proc. Mercedes-Benz przygotował ciągnik siodłowy przeznaczony do krótkodystansowych wielkotonażowych przewozów.
Mercedes-Benz nie dysponował jednak pełną ofertą, gdyż dla niektórych zastosowań Atego był zbyt lekki, natomiast Actros zbyt ciężki. Przygotowano więc nowy model, będący połączeniem podwozia Actrosa, kabiny Atego oraz rzędowego, 6-cylindrowego silnika. Pierwotnie planowano, że Axory będą budowane jedynie w Ameryce Południowej i Turcji, lecz po analizie kosztów zdecydowano, że trzeba uruchomić produkcję także w Woerth (Niemcy), największej fabryce samochodów ciężarowych w Europie. Podobne do Axora pojazdy, oznaczone FSK, od ponad roku sprzedawane są w Ameryce Południowej i aż 80 proc. podzespołów i materiałów jest wspólnych dla wersji południowoamerykańskiej, tureckiej i europejskiej. Planuje się, że w
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta