Czas na przetasowania i konsolidacje
Czas na przetasowania i konsolidacje
Andrzej Zarębski, ekspert medialny: Warto kupować, bo można to zrobić taniej
Sytuacja na rynku reklamowym jeszcze nigdy nie była tak trudna. Dlatego szefowie stacji telewizyjnych, którzy jeszcze niedawno blokowali wszelkie przepisy zachęcające do inwestycji w media zagraniczny kapitał, dziś gorączkowo rozglądają się za kimś, kto zapuka z pieniędzmi.
Z cennikowych danych firmy AGB Polska, monitorującej rynek RTV, wynika, że stacje telewizyjne zarabiają na reklamach coraz więcej. Wiadomo jednak od wielu miesięcy, iż oficjalne dane różnią się od rzeczywistych cen, które uwzględniają rabaty sięgające nawet 80 proc., a rynek reklam odczuwa w tym roku wyraźne spowolnienie. Niektórzy, przypominając, że wszedł właśnie zakaz reklamy napojów bezalkoholowych, mówią nawet o recesji. Według ocen badającej ten rynek firmy Zenith Media, realna wartość wpływów reklamowych, które w 2000 r. szacowano na ok. 5,7 mld zł (według stawek z cenników wynosiły one 8 mld zł) w tym roku wzrośnie może do 5,85 mld zł, tj. o niespełna 3 proc., co oznacza ich realny spadek.
- Tak źle jeszcze nigdy nie było. Dotąd zdarzało się, że wielcy reklamodawcy wycofywali kampanie reklamowe, bo np. nie pasowały one do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta